onsdag den 11. august 2010

Florida

Her lige før skolestart var vi på en kort tur til Florida, hvor Gillians kusine bor. Florida er nabostat til Georgia og alligevel er der godt 10 timer i bil på motorvej fra Atlanta til Ft. Lauderdale. Men med brede veje og store biler går det nu rimeligt nemt. Klart mindre stressende end at køre i Europa. Og børnene har jo diverse gadgets med musik og film, så dem er der ikke meget bøvl med.

Selvom Florida ligger syd for Georgia var det faktisk lige knap så varmt, hvilket var rigtig behageligt, specielt fordi vi tilbragte en del af tiden udenfor i Jungle Island (Zoo i Miami) og på stranden. Ok, strandene i Florida er ikke som i Karibien, men det er ikke langt fra. Vandet er lækkert lunkent og sandet helt rent.

Jeg er helt vild med den tropiske atmostfære med palmer og frugttræer, så jeg købte et par små bananpalmer og et limetræ med hjem. De burde stortrives i den varme sommer i Georgia. Udfordringen er at de ikke kan tåle frost, hvilket kan forekomme om vinteren. Derfor har jeg plantet dem i store potter, der kan flyttes indenfor i de to koldeste vintermåneder. Det vare nok lige et år eller tre før jeg kan høste bananer i haven, men jeg glæder mig allerede :-)

Thomas

Ingen kommentarer: