onsdag den 17. oktober 2007

Saa melder arbejdspresset sig


Da vi besluttede os for at rejse til USA var jeg godt klar over, at arbejdskulturen er lidt en anden end vi er vant til i DK. Og specielt i konsulentverdnen. Udover det med at rejseriet ikke er noget, der er til diskussion (er man konsulent, saa bor man i en kuffert :-), saa er ogsaa arbejdsdagene lidt laengere. Den forventede udfaktureringsprocent for en menig konsulent ligger paa omkring 95%. Den bliver saa lidt mindre efterhaanden som man stiger i graderne. Det i sig selv er saamend ikke saa meget anderledes end, hvad jeg er vant til. Forskellen ligger i, at her traekkes ferie og uddannelse ikke fra i naevneren. Det betyder, at hvis man holder 5 ugers ferie, ja saa er man allerede langt bagud (ca. 5%). Og med en arbejdsuge paa 40 timer, saa skal man laegge sig godt i selen for at indhente det tabte. Saa arbejdsugen kommer nemt over de 60 timer, inkl. transport.

Jeg er i fuld gang med at lave proposals her mens jeg venter paa at starte paa mit foerste projekt (hvilket jeg meget gerne skulle i naeste uge). Og her er det er helt fantastisk netvaerk jeg har at traekke paa. Udfordringen bestaar i at finde ud af, hvem der ved hvad. Men de er alle meget venlige til at hjaelpe og svare paa emails doegnet rundt :-)

Jeg regner med at skulle paa projekt i det lidt sydligere USA, hvilket passer mig fint, for temperaturen er drastisk paa vej nedad i Massachusetts.

\Thomas

Ingen kommentarer: