lørdag den 27. oktober 2007

På projekt

Så er det for alvor blevet efterår i New England, som nok kan ses på billedet her (der er flere billeder i vores album).

Og så er min første uge på første projekt overstået. Og det er gået rigtig godt. Jeg var et smut i Kansas hos en større fusioneret produktionsvirksomhed, der er i gang med et Master Data projekt, der er en del af et større indkøbsoptimeringsprojekt. Det er en rigtig Master Data klassiker med udfordringer som dårlig datakvalitet, manglende fælles processer og ingen central governance. Og så skal vi også lige have et fælles SAP MDM repository op og stå. Lige til højrebenet :-)

Jeg har i den grad nydt at være tilbage i konsulentrollen og kom til at tænke på, at det efterhånden er temmelig længe siden jeg har været fuld tid på et enkelt projekt. Så jeg har nydt at have tid til lidt fordybelse. Jeg er ekstern projektleder (Deloitte kører typisk med en model, hvor projekter har både en intern og en ekstern projektleder), og jeg skulle gerne få et par mere tekniske konsulenter på i den nærmeste fremtid. Men til at starte med kører jeg selv en række workshops med forretningen for at finde ud af, hvor vi skal hen.

På mandag flyver jeg til North Carolina, hvor kunden også har et kontor. Så jeg får da set mig lidt omkring i det store land.

Det var også første uge, hvor Gillian skulle være alene med børnene. Men det gav nu ikke anledning til de store problemer, selvom vi alle lige skal vende os til modellen.

-Thomas

Ingen kommentarer: